Cursus: Val op met je webshop!

Je wilt dóór met je webshop? Professionaliseren, je onderscheiden, meer verdienen? Maar je weet niet wat je nog kunt verbeteren of waar te beginnen? Dan is dit dé workshop voor jou!

Tijdens de workshop bespreken we in een groep van maximaal 6 deelnemers uitgebreid je webwinkel uitgebreid; met de feedback die je krijgt kun je zelf meteen aan de slag. Geen toverformule om het schip met geld binnen te halen, maar concrete adviezen die je zelf kunt doorvoeren.

Leer in één ochtend hoe je…

  • jouw webwinkel eruit kan laten springen
  • je vindbaarheid in Google kan verbeteren
  • meer uit je aanwezigheid op social media zal halen
  • je PR kunt verbeteren en je webshop in bladen & blogs kan krijgen
  • teksten aantrekkelijk én commercieel maakt
  • klanten aan je bindt zodat ze terugkomen
  • van kijkers, kopers maakt

De workshop wordt begeleid door Marianne Sijberden (De Perswinkel en De Persbeeldwinkel) en Anna Borsboom (LeLab enStylink). Met hun gezamenlijke kennis en ervaring helpen ze je prioriteiten stellen en essentiële stappen zetten. Ook leer je veel van de andere deelnemers, waar liepen zij tegenaan en hoe hebben ze het opgelost?

Kosten: € 159,-

Inbegrepen bij de workshop: een uitgebreide elektronische reader, prima lunch én toegang tot een besloten groep op Facebook met oud-deelnemers van de cursus; actieve, betrokken mensen die voortdurend werken aan verdere professionalisering van hun webshop. Net als jij!

Mail voor de nieuwste cursusdata.

Wil je op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Stuur dan een mail of meld je aan voor de nieuwsbrief.

Locaties:
Korte Lepelstraat 91, Amsterdam
(goed bereikbaar met auto en OV)
Hoogstraat 1, Woudrichem (gratis parkeren , bereikbaar met OV vanuit Gorinchem met pont)

Programma:
09.00 uur inloop
09.30 uur start
12.30 – 13.30 uur netwerklunch

Meer info over de docenten:

Marianne Sijberden, freelance communicatie-specialist en eigenaar van De Perswinkel, een pr-bureau voor webwinkels en  merken. Marianne zorgt ervoor dat webwinkels op de juiste manier onder de aandacht komen van stylisten, bladen en overige media. Nieuw is De Persbeeldwinkel, een online beeldbank met high-res beeld voor trend- en shoppingpagina’s.
@perswinkel

Anna Borsboom, eigenaar LeLab, het communicatiebureau voor de mode- en interieurbranche en uitgever van stylink.nl. Anna geeft bij diverse instituten les over webcommunicatie en –marketing en de mogelijkheden van social media
@stylink
@LeLabAmsterdam

Al 2 jaar verzorgen Anna & Marianne samen de cursus Werk aan je winkel, hieronder reacties van deelnemers op eerdere cursussen, de inhoud is vergelijkbaar, alleen de opzet was anders:

Esther van De Droomvallei, kinderboekenschrijfster en organisator creatieve workshops:
De dag is omgevlogen! Voordat ik het wist was het 17 uur. Het is een zeer interactieve cursus. Vragen die je hebt worden meteen beantwoord. Doordat Marianne en Anne met de andere deelnemers kritisch naar je website kijken, kan je daarna meteen aan de slag om de website nog beter te maken. De reader is prettig om het naderhand thuis allemaal nog eens rustig door te lezen en te verwerken. Bedankt!

Anne van Verjaardagsmuts, ze ontwerpt & verkoopt handgemaakte papieren verjaardagsmutsen:
Wat een overweldigende dag en wat een vakkundige docenten. Met veel opbouwende kritiek en  persoonlijke aandacht, Anna en Marianne hebben hun huiswerk duidelijk goed gedaan. Aan het einde van de dag was ik wel een beetje de weg kwijt. Maar nu een week later nadat ik de informatie een beetje heb verwerkt, zit ik vol nieuwe ideeën en heb er weer helemaal zin in. Anna en Marianne bedankt voor de inspirerende dag, deze investering in mijn bedrijf was het dubbel en dwars waard.

Liske van
Rode Appelwangetjes, webwinkel met buitenspeelgoed voor kinderen:
Moe en tevreden reed ik naar huis terug na een cursusdag ‘Werk-aan-je-winkel’. Fijn om samen met anderen kritisch te kijken naar de verschillende webshops. Anderen zien altijd meer dan wanneer je zelf dagelijks met de webwinkel bezig bent. Anna en Marianne hebben een scherpe blik en geven zeer nuttige tips. Dat geeft een hoop vertrouwen (en een stapel huiswerk). Bedankt voor de inspirerende dag!

Eugenie van Purestarters, webshop met eerlijke & pure producten voor moeder en kind:
Super inspirerende cursus gehad afgelopen vrijdag nu nog de uitvoerige reader doornemen en verder aan het werk!

Josine en Greanca, moeten hun shop nog helemaal opzetten:
Als nog te starten webwinkel zijn we er achter gekomen dat je meer hebt aan de cursus als je al een webwinkel hebt. Zo kon er bij de andere cursisten veel feedback worden gegeven. We hebben een leerzame dag gehad ondanks dat we nog geen webwinkel hebben. We hebben veel tips en handvatten gekregen hoe we het starten van onze webwinkel aan kunnen pakken. Graag komen we nog een keer bij jullie terug als onze webwinkel online is.

Kiki van In de Dop, design shop & workshops/kinderfeestjes voor creatieve kids in Amsterdam:
Ondersteboven en binnenstebuiten. Zo voelde ik me na de webwinkelcursus. Leeg na pittige feedback maar ook vol met nieuwe ideeën.

Marieke van Wereldwol, ze verkoopt breigarens uit alle windstreken & moderne breipatronen:
Anna en Marianne zijn twee enthousiaste en deskundige cursusleidsters en geven praktische feedback op jouw website.
Ik ben vol inspiratie naar huis gegaan en ga met de praktische tips en aanwijzingen aan de slag, te beginnen met een publiciteitsplan.

Wendie van Schaapje Schaapje, webwinkel in wollen ondergoed & kleding:
Zowel Marianne als Anna zijn heel prettige, natuurlijke cursusleidsters. Marianne met alle kennis over het omgaan met de media – gedrukte en social – haar inzicht in hoe een mooie webwinkel eruit zou moeten zien. Ook haar aanzet tot het maken van een planning door het jaar heen heeft mij erg aangesproken. Anna vult haar prima aan met diepgaande kennis op het technische vlak en haar visie op styling. De cursus wordt ook heel persoonlijk door de review van je eigen webwinkel. Dit alles gebracht met een portie fijne humor.

Suzanne van Klein Monster, illustrator, verkoopt eigen werk:
Ik heb geen standaard webwinkel, mijn shop is een verlengstuk van mijn werkzaamheden als illustrator. Toch was de cursus een grote eyeopener met als gevolg dat ik mijn hele site op de schop gooide. Ik let nu op mijn schrijfstijl. Ik profileer mezelf véél actiever op internet en hou kleinmonster.nl actief bij. De lessen en tips in productfotografie zijn van onschatbare waarde. Aanrader!

Judith van Safety First, verkoopt onder andere ehbo-producten:
Op het moment dat ik midden op de kruising stond en geen idee had welke richting ik op moest gaan, kwam de cursus ‘Werk aan je winkel’ voorbij. Een leuke, leerzame en inspirerende dag waar je met een hoofd vol ideeën en tips weer vandaan komt. Ik weet nu welke afslag ik moet nemen.

Jessica van All Sports Kids, een webwinkel met kindersportkleding:
In maart van dit jaar zijn onze plannen voor een webshop concreet geworden en zijn wij begonnen met de voorbereidingen voor het oprichten van een webshop met sportkleding voor kinderen. Op 1 september 2011 zijn we online gegaan. De workshop kwam voor ons op het perfecte moment, omdat we al van start gegaan waren konden we adviezen  direct toepassen en alles vanaf het begin af aan gelijk goed doen. Inmiddels hebben we ons homepage aangepast en zijn we druk bezig met het verbeteren van onze ‘vindbaarheid’ op google. Tijdens de workshop zijn er veel tips gegeven die erg bruikbaar en makkelijk toepasbaar waren zoals het hanteren van veel synoniemen, je website een titel geven, het uitwisselen van links en uiteraard het gebruik van de social media.

Hiernaast was het erg leuk om contact te maken met andere mensen die een webwinkel hebben, het is interessant om te horen hoe zij de dingen aanpakken maar ook om hun te horen hoe ze over je site denken.  Gelukkig was dit over het algemeen positief en hebben we de verbeterpunten op onze to-do-lijst gezet.

De reader is een handige aanvulling op de workshop, vooral om na verloop van tijd alles nog eens na te lezen op een moment dat je de informatie ook kunt gebruiken. Wij gaan nu bijvoorbeeld een persbericht maken, daar zullen we de adviezen uit de reader bij gebruiken.

Kortom; een erg nuttige en leuke dag waar we veel aan hebben en ik me plezier aan terug denk. Bedankt!

Francine van GrutjeHutje, webwinkel met speeltentjes voor onder het bed.
Na hard werken aan de opzet van mijn webwinkel kwam ik tot de conclusie dat ik wat last had van tunnelvisie. Je volgt je eigen richting in beslissingen en visie, maar bent wat dolende in de grote-webwinkel-wereld. De cursus ‘werk aan je winkel’ heeft me op weg geholpen door het plaatsen van wat richtingborden en stoplichten (zowel groen als rood). De adviezen van Marianne en Anna waren erg waardevol voor mij, en de cursus was tevens een gezellig overleg met mede-webwinkeliers. Ik kan hiermee gerichter verder met het uitwerken van mijn marketingplan!

Ellen van Yoused.nl, shop voor gebruikte decoratiematerialen uit winkels:
De feedback tijdens de cursus heeft geleid tot een nieuw logo, een personal assistant op de site die het formaat van een artikel laat zien, ‘live’ contact met onze bezoekers tijdens onze inspiratiedagen en binnenkort de nieuwe look & feel van yoused.nl. En, ook niet onbelangrijk, ik heb gewoon een heel gezellige dag gehad met Anna, Marianne en de andere cursisten…

Marijke van Kikakeekies, webwinkel voor taartbenodigheden:
Thanx voor de geweldige dag!! Er is werk aan m’n winkel!!

Inge van Zeep & Deco, online winkel voor handgemaakte zeep, zeepdecoraties en woonaccessoires:
Ik heb ontzettend veel geleerd! Een webwinkel runnen vanuit een hobby naar een goedlopend zaakje is een hele uitdaging en daar heb je ook echt professioneel advies voor nodig! En een kritische, maar opbouwende blik! Dat alles hebben we in de cursus ‘Werk aan je winkel’ gekregen. Voor mij een geslaagde dag. Bedankt!

Threa van Studio Lorijn, eigen label dameskleding en webwinkel met bijzondere kleding voor elke dag:
Het was een zeer interessante dag. Met een lijstje in het hoofd van ‘things to do’ naar huis. Het is ook prettig dat er ‘even’ over je schouder wordt meegekeken naar je webwinkel. Ook fijn de digitale reader die na afloop gemaild wordt. Je krijgt veel informatie, dus fijn om dit te kunnen nalezen met extra ins en outs. Bedankt Anna en Marianne.

Half jaar later: Het is nu een dik half jaar geleden dat ik de cursus gevolgd heb en inmiddels is er een hoop aan mijn site veranderd. Bij de cursus is het belangrijk dat je durft te kijken naar je site en open wilt staan voor verbeteringen/veranderingen. De eerste keer dat iemand wat over mijn site zei, dat er dingen beter/anders konden, was het een gevoel van: ze komen aan je kind. Ik had mijn site zelf gebouwd. Gelukkig kon ik wel voor open staan tijdens deze cursus. En wat heeft het me opgeleverd… (na hard werken): Een site die mee gaat met de tijd, meer uitstraling, meer smoel zoals Anna aangaf, meer mogelijkheden voor de klant, beter gevonden worden in google. Ik heb zelf mijn eerste persbericht geschreven. Wat ik ook fijn vind, dat ik toch zo af en toe nog even contact kan zoeken met de dames, met een vraag of mening van het hier en daar aangepaste. Wat ik ook prettig vind bij de cursus is andere webwinkeleigenaren te ontmoeten, die voor een deel tegen dezelfde dingen aan lopen. Ik heb met een paar nog contact van de cursus, ook fijn om met hun ideeën en mogelijkheden uit te wisselen.

Aimée van Bonnemee, maakt en borduurt persoonlijke cadeautjes:
Was druk bezig met het vernieuwen van mijn webshop, en dankzij Marianne en Anna kan ik nu meteen goed van start gaan. Heb wel de lancering een beetje moeten uitstellen, zodat ik alle informatie uit de cursus erin kan verwerken. Dat is nogal wat! De dames wisten duidelijk waar ze het over hadden. De dag was veel te kort. Het was vooral ook heel erg leuk om eens een dag met andere webshopeigenaars samen te zijn, en elkaar site te evalueren. Ik vond het erg leerzaam en ben heel benieuwd of ik straks verschil zie als ik alle opgedane kennis in mijn site verwerkt heb.