Nieuwsbrief Productfotografie & Wist je dat…

Ik vind dat kortingen voor nieuwsbrieflezers, kortingen voor nieuwsbrieflezers moeten blijven.  Daarom staat deze nieuwsbrief nu pas online. Wil jij voortaan de nieuwsbrieven van De Perswinkel op tijd ontvangen?

Schrijf je dan in!

Nieuwsbrief 13 november 2011:

Beste bezoeker,

Een nieuwsbrief, oh zo belangrijk! Ik hoor het mezelf regelmatig zeggen tegen klanten. Maar op de een of andere manier komt het er voor mezelf steeds niet van. En dat terwijl ik zoveel te vertellen heb.

Wist je bijvoorbeeld dat…
Producten in de Pers weer is bijgewerkt met 20 nieuwe plaatsingen van de afgelopen 2 maanden?
… Babybum na dit persbericht op Nu.nl verscheen en dit haar 800 extra hits opleverde die middag?
… De Perswinkel nu ook een facebookpagina heeft die je kunt liken om zo regelmatig tips te krijgen?
… Ik ben geselecteerd voor de Viva400, de lijst der meest succesvolle vrouwen van 2011?
… De Perswinkel in oktober 1 jaar bestond? En we daarom op Bengels stonden?
… Op 13 december de volgende webwinkelcursus is? En we een hele lijst recensies hebben toegevoegd?
… We sinds deze maand geabonneerd zijn op De Perslijst, waardoor we nog meer media-adressen hebben?
… Er pas weer in december wat ruimte is voor nieuwe klanten/persberichten?

In de Spotlight: Productfotografie
Consumenten die een product in handen hebben gehad gaan eerder over tot aankoop dan consumenten die alleen dat product hebben bekeken. Dat blijkt uit onderzoek bij fysieke winkels. Bij een webwinkel heb je dan wel het gemak van shoppen vanuit een luie stoel, maar producten vasthouden kan natuurlijk niet. Daarom is productfotografie zo belangrijk. Zorg ervoor dat het product van alle kanten goed te zien is en dat je ook kunt inzoomen op details. Geef ze het gevoel dat ze het product zelf in handen hebben en ze alles kunnen bekijken. Voorzijde, achterzijde, details én een toepassing van het product.

Goede productfoto’s dragen bij aan de publiciteit. Het maakt de kans groter dat een blad je product zal plaatsen. Een mooi product is de eerste stap, maar als daar geen goede foto’s van zijn, word je nog niet geplaatst.

Je kan overwegen zelf de fotografie te doen en hiervoor een speciaal lichttentje aan te schaffen of het uit te besteden. Maar waar vind je zo’n productfotograaf dan? Op facebook deed ik onlangs een oproep aan de productfotografen van Nederland, meld je aan en presenteer jezelf. Het leverde een mooi rijtje productfotografen op, die allemaal bereid zijn jullie mooie producten te fotograferen. Handig om te bewaren, wie weet hoe lang het lijstje in de toekomst zal worden.

Fotograaf Cynthia Streefkerk deed de fotografie voor bijvoorbeeld de cadeautjesberichten van Leuke Lintjes en biedt lezers van deze nieuwsbrief 15% korting voor iedereen die in november 2011 productfoto’s bestelt o.v.v. ‘Nieuwsbrief Perswinkel’.

Fijne herfst en succes met alle sinterklaasdrukte!
Sturen jullie intussen alvast het Valentijn-nieuws naar de maandbladen?

Hartelijke groet,

Marianne Sijberden
De Perswinkel