Verzin jij een goede bedrijfsnaam voor de nieuwe internationale Persbeeldwinkel?

Dan win jij misschien wel € 350,-

Casus:
PR-bureau De Perswinkel zoekt een goede internationale bedrijfsnaam voor een nieuwe beeldbank.

Omschrijving bedrijf:
4,5 jaar geleden lanceerde PR-bureau De Perswinkel in Nederland De Persbeeldwinkel, een database met high-res beelden voor de bladen. Journalisten/stylisten/bloggers komen in De Persbeeldwinkel zoeken naar de leukste nieuwe producten voor bijvoorbeeld op hun productpagina ‘gespot’ of ‘trend’. Ze kunnen zoeken op thema’s als ‘Wonen’ of ‘Baby‘, Maar ze zoeken ook op tags, denk aan ‘zomer’, ‘buitenspelen’, ‘back to school’ of ‘dutch design’. Heel belangrijk is de kleurzoekfunctie. De journalist klikt op een kleur en alle beelden met die kleur komen naar boven. Aangezien bladen vaak op kleur gemaakt worden, wordt deze functie veel gebruikt.

Doelgroep:

  1. De gebruikers, de journalisten/stylisten/blogger die de beelden gratis komen downloaden op voorwaarde dat ze de url van de klant erbij vermelden.
  2. De klanten, merken en webwinkels die hun producten willen presenteren aan de pers. Zij betalen een bepaald bedrag om hun product- of sfeerbeelden een halfjaar in beeldbank De Persbeeldwinkel te hebben staan. Het bedrag is afhankelijk van het totaal aantal beelden. Met beeld in de beeldbank bereiken ze redacteuren en hebben ze een hele grote kans om gepubliceerd te worden in de bladen met link naar het verkooppunt online. Hierdoor stijgt meestal de omzet.

Internationaal:
Nederlandse klanten willen heel graag hun producten ook aan Duitsland presenteren om daar de markt te veroveren. Hiervoor wordt op dit moment een Duitstalige beeldbank ontwikkeld waar de Duitse pers kan komen downloaden. Deze Duitse beeldbank wordt in september gelanceerd, als De Persbeeldwinkel NL exact 5 jaar bestaat. Natuurlijk kan simpelweg de naam naar het Duits vertaald worden en kan het bedrijf starten. Echter: ondertussen wordt de beeldbank multi-language gebouwd, dat betekent dat hierna andere landen ook makkelijk kunnen instappen. Wie weet vanuit De Perswinkel, wie weet als franchise. Een internationale naam is dus noodzakelijk om het merk ‘De Persbeeldwinkel’ internationaal verder uit te bouwen.

Criteria. Een goede bedrijfsnaam:
– past bij het bedrijf;
– lijkt niet op andere bedrijfsnamen;
– is internationaal inzetbaar;
– Is niet beschrijvend;
– is te registreren bij de KVK, Benelux Merkenregister (BBIE) en ook Europees bij EUIPO;
– heeft nog beschikbare urls in meerdere landen, minimaal Nl, COM, Duitsland, Frankrijk, Spanje en Italië.

Ter inspiratie enkele woorden, gedachten en urls:
high-res beeld, high resolution, image, PR, public relations, oprichter Marianne Sijberden. Voel je vrij hier wel of niet iets mee te doen.
PR-bureau De Perswinkel: www.perswinkel.nl
Beeldbank De Persbeeldwinkel: www.persbeeldwinkel.nl

Prijs:
De leukste inzending ontvangt een prijs van € 100,-. Wordt jouw naam gekozen en ook daadwerkelijk volledig gebruikt en ingezet als nieuwe bedrijfsnaam? Dan ontvang je een toeslag van € 250,-

Jury:
Marianne Sijberden van De Perswinkel en De Persbeeldwinkel
Charlotte Meindersma, juriste en eigenaar van Charlotte’s Law
Enkele toepasselijke blogs van Charlotte:
https://www.charlotteslaw.nl/2017/04/hoe-bedrijfsnaam-beste-beschermt/
https://www.charlotteslaw.nl/2013/08/bedrijfsnaam-kiezen/

Voorwaarden:
– je bent student;
– door in te zenden draag je alle rechten over die mogelijk op je inzending rusten;
– inzenden alleen via mail of post;
– het idee mag niet met derden worden gedeeld;
– het spreekt voor zich dat de URLS nog niet geclaimd mogen zijn en ook niet mogen worden tijdens de wedstrijd;
– de winnaar krijgt uiterlijk 10 juli 2017 persoonlijk bericht.

Insturen kan t/m 26 juni 2017 via marianne@perswinkel.nl of

De Perswinkel
Hoogstraat 1
4285 AE Woudrichem

Vermelden:
– voorstel voor de naam;
– onderbouwing waarom deze naam geschikt is en welk onderzoek je hiervoor gedaan hebt;
– voorstel voor de urls;
– je naam, studie, leerjaar, telefoonnummer en e-mailadres.